گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

دیجیاتو - پیام ادیب: دِیمون براون در مطلب تازه ی خود می گوید: "من در طول زندگی حرفه ای خود، از یک فرد شب بیدار به یک سحرخیز تبدیل شدم. در همین سال های اخیر حتی ساعت ۳ صبح بیدار می شدم تا به امور کارآفرینی و علایق شخصی ام بپردازم. تجربه این تحول به من ثابت کرد نحوه ی آغاز کردن روز اهمیت زیادی دارد، مخصوصاً اگر برنامه ی کاری تان دست خودتان باشد و از این نظر با محدودیت و یا الزامی مواجه نباشید".

او ادامه می دهد: "یکی از بزرگ ترین درس هایی که می توانیم فرا بگیریم این است که یاد بگیریم روز خود را چگونه شروع نکنیم. چون همین اشتباهات صبحگاهی می توانند روز بدی را برای ما رقم بزنند."

1. نوشیدن قهوه

 


اجتناب از نوشیدن قهوه در آغاز روز کار دشواری است. هیچ چیز نمی تواند اول صبح جای بوی قهوه را بگیرد. اما بدن تا چند ساعت پس از بیدار شدن به قهوه احتیاج نخواهد داشت. بدن ما وقتی صبح ها از خواب بر می خیزیم، شروع به ترشح کورتیزول می کند. ترشح کورتیزول باعث می شود از حالت خواب آلودگی خارج شویم و فعالیت های روزانه ی خود را با انرژی آغاز کنیم.

اوج ترشح آن نیز بین ۸ و ۹ صبح است و تا میانه ی روز و ساعات پایانی عصر نیز به کار خود ادامه می دهد. نوشیدن قهوه در ساعات آغازین صبح مثل این است که روی آتشی بزرگ بنزین بریزید. این کار باعث می شود بدن شما انرژی خود را سریع تر از دست بدهد و به همان میزان زودتر دچار خستگی شود.

منبع : کلبه ی زیبایی ها |سعی کنید روزتان را اینطوری شروع نکنید!
برچسب ها : قهوه ,ترشح ,نوشیدن ,آغاز ,بیدار ,نوشیدن قهوه ,ترشح کورتیزول